fredag 13 juni 2008

Hultsfred & Fredag den 13:e

Ja igår åkte ju då som alla redan vet jag, frida och linnea till hultsfred. det var verkligen hur kul som helst. tog tåget halv sju och var framme ca halv tolv. då hittade vi i princip direkt nåra killar som tältade i skogen eftersom dom inte fick komma in på campingen så vi fick slå oss ner hos dom en stund och snacka lite och så, trevligt. vid ett kanske lämnad vi våra nyfunna vänner och gick in på festivalområdet. kollade runt lite, åt och lite annat smått och gott.. vid fyra hade simple plan skivsignering som vi självklart var tvugna att gå på :) efter det gick vi och lämnade in våra väskor sen vare dags för babyshambles. var faktiskt lite osäker om dom skulle dyka upp men det gjorde dom, i tid till och med =) direkt efter dom gick vi och tittade på simple plan (ja det var hur bra som helst!) riktigt bra drag var det i publiken faktisk ;) efter sp kollade vi på paramore och direkt efter dom så vare rage against the machine. dom började spela klockan 12 och jag kan ju tala om för er mina vänner att det var då det blev fredag den 13e och alla mindre bra grejer började hända. när rage spelade så var det så sjukt mycket folk, det var tydligen deras första spelning i europa på sju år och det var liksom människor där från andra länder för att se dom. i vilket fall, hur mycket folk som helst och jag, som stog i utkanten, kunde känna bokstavkigen hur marken gungade när publiken hoppade. frida och linnea som stog i princip längst fram höll fan på att dö, dom var verkligen galna. din lyckades som tur var ta sig ut därifrån och gick och hämtade ut våra väskor och åt. klockan 01.45 gick vi för att kika lite på neverstore och efter det var det då dags att hitta någonstans att sova. yeah right, vi låg och sov utomhus på en jävla pyramid och det var så jävla kallt! har aldrig vart med om värre.. klockan 4 typ gick det inte mer så vi begav oss till tågstationen, frågade tågmannen om vi fick ta ett tidigare tåg, vilket gick bra för han. när vi sedan hade bytt tåg i linköping (efter 2.5 timmars väntan på linköping c) så sa jävla konduktören att vi inte fick åka med våran biljett bara för den var till ett senare tåg så i norrköping sprang vi för att ta ut pengar men det funkade inte så vi köpte en ny biljett vilket inte var så smart eftersom vi missade tåget. vi hade alltås två biljetter och noll tåg. fick vänta typ 1.5 timmar tills nästa tåg. väl på tåget får jag det ledsna beskedet att min morfar gick bort igår. mamma ville inte berätta något tidigare eftersom jag var på hultsfred vilket jag är tacksam för. men det kändes ju kanske inte så jätte kul...
vi kom hem vid halv tre, jag tog bussen hem, gick och la mig och vaknade vid åtta ungefär. nu sitter jag här, ska snart laga mat för jag är hungrig.
men trots allting så var det faktiskt väldigt roligt! ska lägga upp lite bilder senare också så ni får se. nu ska jag äta och sova mer. goodbaaajs!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha, jäklar alltså, jag skulle aldrig ha vågat stå längst fram på RATM!

Anonym sa...

Synd med morfar :(

Anonym sa...

fyfan va det kul :) fast jag sov 17 timmar inatt hahahah